onsdag 9 mars 2011

Villaliv: snöröjning

Ja se det snöar, ja se det snöar - det var väl roligt så länge det varade ;-)

I veckan har Max o jag jobbat hårt med att få bort gamla infrusna snöhögar från altanen (det är en utbyggd del utanför altantaket). Ett drygt och jätteroligt arbete. Fast... (nästan) allt arbete är väl roligt för en 4-åring?
Solen torkade bort det sista igår och vårkänslan infann sig :-)
Idag öste snön ner!
Vad göra? Jo, man tar på sig ordentliga "jobbarkläder" och sopar bort snön på altan och trappa.
Se själva!
Hej å hå, jobba jobba på! 

Sådär. Snart klart!
Nu rensar killarna stuprören. Hittade ett stuprör som är full med mossa! Undrar när den rensades sist...
Jag ska se om Loa behagar sova 10 minuter till så jag hinner ner o ta tvätten...

// G

3 kommentarer:

  1. Usch, hörde att det ska komma ännu mer snö. Blörk!
    Har ni det bra?

    Tvätten ja....

    SvaraRadera
  2. heja Max!
    Sjöng han inte Idas sommarvisa oxå? ;)

    SvaraRadera
  3. Hej Mamsie, hur går det att vara 2-småbarns mamma? Har ni flyttat än? Här vill det inte ta sig riktigt, mensen kommer som en klocka. Äter RR och largiplex och pippar som bara den, men icke. Körde lite fast i ett dike förra veckan och fick hjälp av en snäll familj. Mamman i familjen var född 64, som vi och hade en liten bebis. Vi kände ju inte varann, men det var som om hon såg det på mig och sa "det är så mycket värt det att ha fått en till sladdis". Ler. Kanske ödet, för jag hade nästan gett upp. Sköt om dig och Max o Loa! Mariatös

    SvaraRadera